Popularność gal freak fightowych spada? Słabe wyniki sprzedaży
Gale freak fightowe swego czasu biły rekordy popularności. „Dymy” i elektryzujące zestawienia sprawiały, że nie dało się usłyszeć o Fame MMA, czy High League. Wydaje się jednak, że ta tendencja jest w odwrocie.
Koniec roku nie był łatwym okresem dla włodarzy gal freak fightowych. Zainteresowanie ich biznesem mocno spadło i widać to na przykładzie liczb. Prime MMA musiało nawet dołożyć do swojej ostatniej gali
Prime MMA jest niewypłacalne?
Według nieoficjalnych informacji gala Prime 4 sprzedała zaledwie 56 tysięcy subskrypcji PPV. Na evencie walczyli wysoce budżetowi twórcy i przez to federacja może mieć spore kłopoty finansowe.
Te pogłoski są potwierdzane przez wiele osób. Zawodnicy rzekomo dostali propozycję ugód z federacją. Jeśli chcą od razy otrzymać wynagrodzenie to dostaną jego 70%, a jeżeli poczekają to całość.
Nawet pracownicy federacji potwierdzili, że gala sprzedała się sporo poniżej oczekiwań, choć nie mówili o konkretnych liczbach. Z organizacji odszedł jednak ring announcer, który był z nią związany od początku.
Spadek popularności widać także po wyświetleniach na Youtubie. Konferencje przed galą Prime 1 mają łącznie 1,7 miliona wyświetleń, a przed galą Prime 4 925 tysięcy. To spadek o kilkadziesiąt procent.
High League słabo się sprzedało
Również po gali Malika Montany widać spadek zainteresowania. Według informacji „Przeglądu Sportowego” federacja sprzedała zaledwie 150 tys. PPV na swoją piątą galę w łódzkiej Atlas Arenie.
Sylwester Wardęga przyznał, że zazwyczaj High League sprzedawało pomiędzy 200, a 300 tys. PPV, nawet bliżej tej górnej granicy. Również według PS karta walk na to wydarzenie kosztowała organizację 3 miliony zł.
Koszt PPV to kwota rzędu 35-40 zł, więc jak łatwo policzyć High League zarobiło na swoim wydarzeniu, ale zapewne sporo mniej niż się spodziewano. Najwidoczniej czegoś zabrakło w karcie walk.
Podobnie jak w przypadku Prime na High League spadki wyświetleń można zauważyć na programach przed galami. Przed pierwszą galą w 2022 roku konferencje mają ponad 2 miliony wyświetleń, a przed High League 5 1,65 miliona.
Zainteresowanie Fame MMA spada?
Krzysztof Rozpara – jeden z czterech właścicieli federacji Fame MMA w rozmowie z „Super Expressem” przyznał, że federacja w 2022 roku sprzedała ponad 2 miliony PPV na 4 gale.
Rekordowa okazała się być gala Fame 14, gdzie federacja sprzedała przeszło 550 tys. subskrypcji. Półmilionowy próg przekroczyła również gala Fame 15 w sierpniu. Słabiej poszło galom rozpoczynającym i kończącym rok.
Rozpara przyznał, że Fame 16 w listopadzie sprzedała się znacznie słabiej od poprzednich, jednak programy przed nią nie różniły się znacząco od poprzednich gal pod względem wyświetleniowym.
Widać zatem tendencję spadkową po większości wydarzeń związanych z freak fightami. Z wyciągnięciem ostatecznych wniosków trzeba będzie jednak poczekać do pierwszych eventów w 2023 roku.
Artykuły polecane przez redakcję Lelum:
- Szeliga odpowiada na wywiad Denisa. Robi się poważnie
- Drama Wardęga – Staśko nabiera rozpędu. Sylwester odpiera zarzuty
- Akt oskarżenia przeciw Guralowi trafił do sądu. Proces w drugiej połowie stycznia