Magdalena G. oskarżona. Prokurator zabrał głos
Magdalena G. ma problemy z polskim prawem. W piątek 3 maja media obiegła informacja o wystosowaniu przeciwko niej aktu oskarżenia. Gwiazda nie przyznaje się do winy.
Magdalena G. z aktem oskarżenia
Magdalena G. to kolejna polska gwiazda, która została oskarżona o reklamowanie napojów alkoholowych w social mediach. W przypadku znanej restauratorki chodzi dokładnie o wino, które ta promowała na profilu posiadającym około 1,5 miliona obserwujących.
W piątek 3 maja w mediach pojawiła się informacja o wpłynięciu aktu oskarżenia przeciwko gwieździe . Sama restauratorka złożyła już swoje wyjaśnienie, ale nie przyznała się do zarzucanych jej czynów. Dodatkowo nie chciała ona wypowiadać się na ten temat w rozmowie z mediami.
Prokurator zabrał głos w sprawie oskarżonej Magdaleny G.
Informacje o wystosowaniu aktu oskarżenia przeciwko Magdalenie G. ujawnił mediom rzecznik warszawskiej Prokuratury Okręgowej prokurator Szymon Banna. Mężczyzna zaznaczył również, że zgodnie z polskim prawem i ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, w naszym kraju istnieje bezwzględny zakaz reklamowania napojów alkoholowych. Wyjątkiem jest jedynie piwo.
Rzecznik wyznał również, że złamanie tego przepisu może kosztować taką osobę karę grzywny w wysokości od 10 do nawet 500 tysięcy złotych.
ZOBACZ TEŻ: Cezary Pazura po raz kolejny złożył przysięgę.
Magdalena G. to niejedyna gwiazda z aktem oskarżenia
Co ciekawe, restauratorka nie jest jedyną gwiazdą, która zmaga się teraz z konsekwencjami reklamowania napojów alkoholowych w przestrzeni medialnej. Oprócz niej z podobnym procesem zmaga się 12 innych osób ze środowiska polskiego show-biznesu. Wszystko odbywa się w warszawskim sądzie.
Jak informują media, o nielegalne promowanie napojów wysokoprocentowych oskarżeni są również, między innymi Małgorzata O.-K., Olga K., Tatiana M. oraz Ewa M.-K. Pozostali oskarżeni to pracownicy firm zlecających tę usługę.
Osobom tym zarzucono zlecanie oraz prowadzenie reklamy alkoholu w postaci wina oraz innych napojów alkoholowych wbrew ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Według dokumentacji zabezpieczonej w toku dochodzenia prowadzonego przez prokuraturę, reklama napojów alkoholowych miała być realizowana za pośrednictwem serwisu Instagram, przy udziale osób rozpoznawalnych w związku z ich aktywnością w mediach społecznościowych. Przypomnieć przy tym należy, że polskie przepisy ustanawiają bezwzględny zakaz reklamy napojów alkoholowych innych niż piwo i są jasne oraz precyzyjne w tej kwestii - poinformowała wcześniej Prokuratura Okręgowa w Warszawie, czytamy na money.pl.