Wejdziesz do sklepu i aż się zdziwisz. Będą nowe przepisy, nie wszystkim się spodobają
„Promocja” polegająca na metkowaniu produktów etykietami z identyczną kwotą? Sztuczne podbijanie cen? Przeceny o… 1 grosz? Każdy z nas spotkał się z tego typu praktykami w sklepie. Unia Europejska (a za nią polski rząd) już wkrótce ukróci jednak podobne zabiegi. Wszystko w związku z nowymi przepisami.
Wielkie zmiany w sklepach
Nowe regulacje, dotyczące organizowania przecen i wyprzedaży, wynikają z uchwalonej jakiś czas temu dyrektywy Parlamentu Europejskiego, która – zgodnie z obowiązującym prawem – musi zostać wdrożona przez polski rząd do końca maja przyszłego roku. Zasadnicza zmiana dotyczy informowania klientów o oznaczeniach promocji, będzie zaś obowiązywać we wszystkich miejscach sprzedających towar i usługi (także w sieci).
Poza informacją o aktualnej cenie, na metce (lub stronie internetowej) będzie musiał pojawić się również komunikat dotyczący… najniższej ceny z okresu ostatnich 30 dni. Podobne oznaczenia znajdą się również we wszelkiego rodzaju reklamach. Raz na zawsze ma to skończyć z praktyką „sztucznych promocji”. Wyjątkowo mają być zaś traktowane artykuły, które posiadają krótki termin przydatności.
– Przedsiębiorca będzie zobowiązany uwidocznić obok informacji o obniżonej cenie informację o cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki. Reguła ta różni się więc od ogólnej zasady – powiedziała „Gazecie Wyborczej” Dorota Karczewska, radczyni prawna.
Jak oceniacie tego typu zmiany? Czy wpłyną na podejście sprzedających?
Źródło: Gazeta Wyborcza
Artykuły polecane przez redakcję Lelum: