Zara zmieniła logo. Klienci już robią sobie z niego żarty…
Zara: logo marki od lat było takie samo. Ponieważ odzieżowy gigant od lat cieszy się u nas coraz większą popularnością, chyba wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do jego poprzedniego logo. Było ono bardzo minimalistyczne i czytelne. Teraz wygląda po prostu… inaczej. W internecie już zaroiło się od żartów na jego temat. A może to tylko kwestia przyzwyczajenia?
Rozpoznawalne logo to klucz do sukcesu. Choć chodzi tylko o grafikę, to ona sprawia, że daną markę rozpoznajemy wśród wielu innych, a co za tym idzie — niemal instynktownie, chętniej wydajemy pieniądze w jej butiku. Nie sądzimy jednak, żeby ulubiona marka influencerek i vlogerek mogła się z powodu zmiany logo spodziewać spadków sprzedaży. W końcu, jeśli logo Zary stanie się memem , marka może na nowo zaistnieć w świadomości klientów. Choć pewnie nie o takie ”zaistnienie” chodziło twórcom nowego
Zara: logo marki wygląda jak… ”żaba”
Może nawet tego nie dostrzegliście, ale teraz już na pewno nie ”odzobaczycie” w nowej grafice hiszpańskiej firmy słowa ”żaba” . ”Żabę” w nowym logo Zary dostrzegł pracujący w Wielkiej Brytanii projektant i specjalista w dziedzinie prezentacji produktu, Matthew Morek.
– Wygląda jak polskie słowo ”żaba”. To najgorszy redesign, jaki widziałem w tym roku, a mamy dopiero styczeń – podsumował na Twitterze.
Inni z kolei żartowali, że ścieśnione i nachodzące na siebie litery mają symbolizować małe rozmiary dostępne w ofercie marki.
Nowe logo tylko na chwilę?
Tych, którym nowa grafika nie przypadła do gustu, portal Designtaxi.com pociesza, że redesign Zary może być tylko chwilową inicjatywą, bo pojawił się wraz z zapowiedzią nowej, wiosenno-letniej kolekcją marki, której przewodniczył francuski dyrektor artystyczny Fabien Baron. Jak twierdzi projektant kroju pisma, Gareth Hague, Baron posługiwał się podobną estetyką w przypadku magazynu Harper’s Bazaar w latach 90. Czyżby hiszpańska marka zmieniła więc grafikę tylko na czas tej kolekcji?
Tak czy inaczej, sieciówka nadal pewnie będzie kusiła gustownymi kolekcjami . To wciąż Zara, logo marki raczej nie wpłynie na nasze zakupowe doświadczenia.
Zara zmieniła logo, internauci już z niego żartują:
Po tym jak logo marki się zmieniło, na reakcję internautów nie trzeba było długo czekać.
Różnica jest widoczna na pierwszy rzut oka!
Internauci są bezlitośni
Wcześniejsze logo było bardzo minimalistyczne i czytelne.
Zara: logo może się podobać lub nie, ale raczej nie zmieni podejścia głodnych nowych kolekcji klientek.
Zobacz też:
- Koty vs. psy. 8 rzeczy, w których koty są lepsze niż psy
- Nie czuję się swobodnie przy chłopaku. 10 sposobów, by czuć się komfortowo
- Najlepsze filmy akcji, psychologiczne i sensacyjne. TOP LISTA!
- Wychudzona Celine Dion jeszcze nigdy tak nie wyglądała. Zabrała głos ws. swojego stanu
Źródła: Papilot.pl, Designtaxi.com