Zara zmieniła logo. Klienci już robią sobie z niego żarty…
Zara: logo marki od lat było takie samo. Ponieważ odzieżowy gigant od lat cieszy się u nas coraz większą popularnością, chyba wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do jego poprzedniego logo. Było ono bardzo minimalistyczne i czytelne. Teraz wygląda po prostu… inaczej. W internecie już zaroiło się od żartów na jego temat. A może to tylko kwestia przyzwyczajenia?
Rozpoznawalne logo to klucz do sukcesu. Choć chodzi tylko o grafikę, to ona sprawia, że daną markę rozpoznajemy wśród wielu innych, a co za tym idzie — niemal instynktownie, chętniej wydajemy pieniądze w jej butiku. Nie sądzimy jednak, żeby ulubiona marka influencerek i vlogerek mogła się z powodu zmiany logo spodziewać spadków sprzedaży. W końcu, jeśli logo Zary stanie się memem, marka może na nowo zaistnieć w świadomości klientów. Choć pewnie nie o takie ”zaistnienie” chodziło twórcom nowego
Zara: logo marki wygląda jak… ”żaba”
Może nawet tego nie dostrzegliście, ale teraz już na pewno nie ”odzobaczycie” w nowej grafice hiszpańskiej firmy słowa ”żaba”. ”Żabę” w nowym logo Zary dostrzegł pracujący w Wielkiej Brytanii projektant i specjalista w dziedzinie prezentacji produktu, Matthew Morek.
– Wygląda jak polskie słowo ”żaba”. To najgorszy redesign, jaki widziałem w tym roku, a mamy dopiero styczeń – podsumował na Twitterze.
Inni z kolei żartowali, że ścieśnione i nachodzące na siebie litery mają symbolizować małe rozmiary dostępne w ofercie marki.
Nowe logo tylko na chwilę?
Tych, którym nowa grafika nie przypadła do gustu, portal Designtaxi.com pociesza, że redesign Zary może być tylko chwilową inicjatywą, bo pojawił się wraz z zapowiedzią nowej, wiosenno-letniej kolekcją marki, której przewodniczył francuski dyrektor artystyczny Fabien Baron. Jak twierdzi projektant kroju pisma, Gareth Hague, Baron posługiwał się podobną estetyką w przypadku magazynu Harper’s Bazaar w latach 90. Czyżby hiszpańska marka zmieniła więc grafikę tylko na czas tej kolekcji?
Tak czy inaczej, sieciówka nadal pewnie będzie kusiła gustownymi kolekcjami. To wciąż Zara, logo marki raczej nie wpłynie na nasze zakupowe doświadczenia.
Zara zmieniła logo, internauci już z niego żartują:
Po tym jak logo marki się zmieniło, na reakcję internautów nie trzeba było długo czekać.
Różnica jest widoczna na pierwszy rzut oka!
Internauci są bezlitośni
Wcześniejsze logo było bardzo minimalistyczne i czytelne.
Zara: logo może się podobać lub nie, ale raczej nie zmieni podejścia głodnych nowych kolekcji klientek.
Zobacz też:
- Koty vs. psy. 8 rzeczy, w których koty są lepsze niż psy
- Nie czuję się swobodnie przy chłopaku. 10 sposobów, by czuć się komfortowo
- Najlepsze filmy akcji, psychologiczne i sensacyjne. TOP LISTA!
- Wychudzona Celine Dion jeszcze nigdy tak nie wyglądała. Zabrała głos ws. swojego stanu
Źródła: Papilot.pl, Designtaxi.com