UOKiK interesuje się kolejnym twórcą. Andziaks upomniana
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta zapowiedział jakiś czas temu, że zacznie baczniej przyglądać wszelkim współpracom influencerów. Teraz upomniał kolejną osobę z tego grona.
UOKiK w tym roku ukarał już tak znane osobistości jak „ Maffashion „, „ Lord Kruszwil ” czy Marcin Dubiel . Teraz w dość zabawny sposób przypomniał o oznaczeniu współpracy znanej influencerce.
Działalność Andziaks
Angelika Trochonowicz zgromadziła na swoim Instagramie i Youtubie przeszło 800 tysięcy fanów. Jej content bazuje na nagrywaniu vlogów z życia codziennego, przeglądów mody i dbania o wygląd.
Jeden z najnowszych postów „ Andziaks ” na Instagramie był współpracą reklamową z pewną marką kosmetyczną. Nie oznaczyła ona jednak zdjęcia jako „materiał sponsorowany”.
UOKiK komentuje post Andziaks
Internauci oburzyli się takim postępowaniem i zaczęli pod jej postem oznaczać Urząd celem interwencji. Profil UOKiK faktycznie skomentował post influencerki odsyłając ją na stronę www celem sprawdzenia jak oznaczać współprace.
„ Andziaks ” po tym wpisie zreflektowała się i bardzo szybko poprawnie oznaczyła swój post. Internauci zwracali także uwagę, że to nie pierwszy raz kiedy influencerka nie oznacza reklamy.
To ciekawa forma zwrócenia uwagi twórcy przez UOKiK. Zamiast uruchamiać całą procedurę urząd postanowił zainterweniować internetowo i pokazać również innym twórcom, że są czujni.
Artykuły polecane przez redakcję Lelum:
- Wzruszające zachowanie zawodnika Fame MMA. Daje przykład młodzieży
- Masażystki z Tajlandii buntują się przeciwko Staśko. Apelują o spokój
- Revo odnosi się do postępowania Mai Staśko. Trafia w punkt