Lifestyle.Lelum.pl > Programy > Startup wyświetli banery reklamowe na niebie. Nowatorski pomysł prosto z Rosji
Agnieszka Kruk
Agnieszka Kruk 11.01.2019 16:53

Startup wyświetli banery reklamowe na niebie. Nowatorski pomysł prosto z Rosji

Startup
Fot. screen z Vimeo. The orbital display in action . @Vlad Sitnikov

Startup z Rosji prowadzi dyskusje i pracuje nad technologią, która ma dostarczyć nam jeszcze więcej reklam. Pomysł rosyjskiego StartRocket to wizja banerów reklamowych, które będą pojawiać się na niebie. Chociaż pomysł wydaje się przyszłościowym rozwiązaniem dla dużych firm, to niesie za sobą poważne zagrożenia. Czy jesteśmy świadkiem narodzin nowego marketingu?

Zgodnie z wizualizacją The Orbital Display in Action, nowa technologia dostarczyłaby nam krótkich, świecących banerów, które moglibyśmy zauważyć na nocnym niebie. Dla niektórych pomysł może brzmieć jak z filmu science-fiction, ale jak się okazuje – realizacja banerów jest bardziej prawdopodobna niż może się wydawać. Pierwsze reklamy mają pojawić się w 2021 roku. Czy pomysł jest wart realizacji?

Startup z Rosji ma nową wizję reklamy

Każda firma pragnie dotrzeć do jak największej ilości odbiorców. Chociaż analizy różnego rodzaju reklam spekulują, do ilu osób dotrze informacja, to jej wynik nie zawsze jest w pełni zadowalający. Reklama, która pojawia się na niebie, wydaje się rozwiązaniem, które z pewnością przykuje uwagę niejednego przechodnia.

Orbital Display to system satelitów, które mogą być zasilane energią słoneczną, ta z kolei umożliwi wyświetlanie reklamy na niebie przez około 6 minut. Plan na wypuszczenie pierwszych satelitów jest przewidywany na 2020 rok, a pierwsze banery mają się pojawić już w 2021 roku. Satelity mają być umieszczone na wysokości 400-500 kilometrów. Co więcej, Startup broni swojego pomysłu tym, że wyświetlane na niebie informacje, nie zawsze muszą być reklamą. Satelity mogłyby być wykorzystywane do przekazania komunikatów ratunkowych.

Co więcej, firma zachęca do swojego pomysłu porównywalnymi kosztami reklam. Według nich koszt dotarcia informacji do jednej osoby to około 9-15 dolarów, dodatkowym atutem jest to, że 6-minutowy baner to zdecydowanie więcej czasu, niż reklama telewizyjna czy radiowa. Chociaż czas ten może być porównywalny z reklamą internetową, to widok jednego logo na niebie przez kilka minut zdecydowanie będzie lepiej zapamiętany.

Orbital Display może zagrażać życiu

Chociaż pomysł satelitów, które czerpią energię słoneczną, może wydawać się ekonomicznym rozwiązaniem, to budzi wiele kontrowersji wśród społeczeństwa. Prawnicy przewidują, że pomysł może napotkać bariery, które są związane z bezpieczeństwem ruchu lotniczego. Czy stosunkowo niskie koszta reklamy, są warte naszego zdrowia?

Jak będzie działał Orbital Display? Zobacz wizualizację:

Źródło filmu: the orbital display in action. @Vlad Sitnikov na Vimeo.

Źródło filmu: spaceboard drones crowd. @Vlad Sitnikov on Vimeo.

ZOBACZ TEŻ:

  1. Lara Gessler rozstała się z mężem. Wszystkiemu winna sława?
  2. Pijana joga. Najnowszy trend łączy w sobie to, co najlepsze
  3. Justyna Steczkowska: wiek artystki może dziwić. Wygląda o niebo młodziej!

Źródło: innpoland.pl, wirtualnemedia.pl

Powiązane
Pazura, Wiśniewski, Kurdej-Szatan
Ile oni mają dzieci? Te gwiazdy to też rodzice. Zgadniesz, kto ma całą gromadkę?