Reklama Gillette zbulwersowała miliony mężczyzn. Dlaczego?
Reklama Gillette wywołała sporo kontrowersji w sieci. Marka postanowiła rozprawić się z utrwalanym przez lata stereotypem męskości. Nowy spot reklamowy zbulwersował miliony mężczyzn. Jesteście ciekawi dlaczego?
Najnowsza reklama Gillette ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Niektórzy chwalą markę za odważny przekaz, inni zaś, w szczególności mężczyźni, ostro ją krytykują. Co tak bardzo zbulwersowała mężczyzn? Dlaczego nawołują do bojkotu? Sprawdźcie!
Kontrowersyjna reklama Gillette
Hasło promujące kampanię, The best a man can get (Najlepsze dla mężczyzny), ma obalać zakorzenione w społeczeństwie stereotypy na temat męskości. W reklamie możemy dostrzec zachowania szkodliwe społecznie jak molestowanie seksualne, poniżanie kobiet w miejscu pracy, zaczepianie ich na ulicy czy przyzwalanie na bójki wśród chłopców przez ich własnych ojców. W spocie zaprezentowane zostały utarte slogany, które wypowiadamy w stosunku do chłopców, jak choćby popularne boys will be boys (chłopcy to chłopcy). Zdanie, które ma usprawiedliwiać ich niewłaściwe zachowanie. Narrator zadaje ważne pytanie: czy nie nadszedł czas, aby przerwać ten krąg i zacząć reagować? Najwyższy czas, by przełamać toksyczne przekonania na temat mężczyzn.
Wypracowywany przez lata i utrwalony w kulturze szkodliwy obraz męskości powinien odejść w zapomnienie.
Dlaczego mężczyźni są zbulwersowani?
Spot reklamowy nie spodobał się działaczom na rzecz mężczyzn. Jednogłośnie uznali, że reklama jest krzywdząca i obrazoburcza. Niektórzy wzywają do bojkotu marki i sugerują, że reklama to atak na ich męskość. Wielu mężczyzn wprost wypowiadało się o reklamie i komentowało ją w mediach społecznościowych. Sugerowali, że spot jest skandalizujący i rezygnują z korzystania z produktów marki Gillette. Pojawiły się również głosy przychylne, w których użytkownicy dziękowali twórcom za reklamę, zwracając uwagę na to, że pokazuje zarówno jasne, jak i ciemne strony męskości.
Ważny głos
W całej reklamie najważniejsze jest jedno zdanie: Men need to hold other man accountable. Wielu mężczyznom wydaje się, że jeśli nigdy nie skrzywdzili kobiety, to ten problem ich nie dotyczy. Otóż nie: za każdym razem, gdy powielasz seksistowskie informacje, w swoich mediach społecznościowych udostępniasz krzywdzące memy i oceniasz kobiety, przyczyniasz się do szerzenia kultury gwałtu. To dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Pamiętajmy o tym, gdy po raz kolejny będziemy powielać szkodliwe stereotypy.
Należy powiedzieć jasno i wyraźnie: na kulturę gwałtu składa się szereg krzywdzących zachowań, uprzedzeń, przez lata powielanych stereotypów, które sprawiają, że kobiety uznawane są za mniej istotną część społeczeństwa.
Oczywiście w dwuminutowym spocie ciężko zamieścić wszystko, z czym mierzymy się na co dzień. System zero-jedynkowy, w którym mężczyźni dzielą się wyłącznie na dobrych i złych jest również niewłaściwy. Jednak reklama to ważny krok ku zmianom na lepsze. A Wy? Jaki macie stosunek do kontrowersyjnej reklamy?
ZOBACZCIE REKLAMĘ:
Reklama Gillette pokazuje, że świat zmienić mogą zarówno kobiety, jak i mężczyźni.
Widzieliście już najnowszą reklamę marki?
Na fali głośnego #MeToo coraz więcej marek podejmuje ten ważny temat.
Reklama wywołała spore kontrowersje.
Reklama oburzyła wielu mężczyzn.
ZOBACZ TEŻ:
- Z kim ma dziecko Omenaa Mensah? To jak nazywa się jej syn, to dla wielu zaskoczenie
- Gdzie wyjechać na wakacje 2019? NAJMODNIEJSZE miejsca na wakacje
- Czarny kot przynosi szczęście! 7 niezwykłych dowodów, które to udowadniają
źródło: mamadu.pl, k-mag.pl, wysokieobcasy.pl