Reforma edukacji. Czy powinny wrócić gimnazja?
Wielka reforma edukacji już od paru lat w naszym kraju stała się faktem. Jak mówią rządzący, wprowadzili ją, ponieważ takie były oczekiwania większości Polaków. Zgadzacie się z nimi? Jaka jest wasza opinia na ten tema? Wolelibyście, żeby wasze dzieci kształciły się w starym systemie?
Reforma edukacji jest wdrażana zgodnie z harmonogramem, sukcesywnie od 2016 roku. Co o niej myślicie? Podobno spotkała się z poparciem większości naszego społeczeństwa. Zgadzacie się z tym? Czy według was powinno się przywrócić 6-letnią podstawówkę, gimnazja oraz 3-letnie licea? Jakie jest wasze zdanie w tym temacie?
Reforma edukacji — co o niej myślicie?
Na oficjalnej, rządowej stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN) gov.pl widnieje wpis, który dokładnie opisuje wdrożoną reformę szkolnictwa. Resort podkreśla w nim, że zmienili oświatę, ponieważ system z 1999 roku (wprowadzenie gimnazjów) spotkał się z negatywną oceną znacznej części polskiego społeczeństwa.
— Nauka w liceum ogólnokształcącym została właściwie skrócona do dwóch lat. Szkoła ta przestała być zatem miejscem, w którym można zdobyć solidne wykształcenie ogólne. Zwracali na to uwagę rektorzy szkół wyższych, którzy borykali się z niewystarczającym stanem wiedzy ówczesnych absolwentów liceów — pisze MEN na stronie gov.pl .
Co myślicie o takiej argumentacji? Wydaje się wam słuszna?
Reforma oświaty w Polsce
Zmiany systemu edukacji w Polsce polegały głównie na przywróceniu systemu sprzed roku 1999, kiedy to obowiązywało: osiem lat szkoły podstawowej oraz cztery (dla liceów) lub pięć (dla techników i zawodówek) lat szkoły średniej. Przyjrzano się również liście lektur dla uczniów oraz podręcznikom szkolnym. Do tych wszystkich rzeczy również wprowadzono poprawki, które mają lepiej kształcić nasze pociechy.
Ministerstwo podkreśla, że bardzo im zależy, aby podnieść jakość kształcenia na wszystkich etapach szkolnej edukacji. Ich marzeniem jest szkoła, która będzie zarazem nowoczesna oraz pozwoli zachować nasze tradycyjne, polskie wartości. Dlatego też kładą nacisk na umiejętności informatyczne i języki obce (jako zwrot w kierunku „nowoczesności”), ale nie zapominają o korzeniach — takich jak dobra znajomość własnej historii i literatury.
Co o tym wszystkim myślicie? A może według was było dobrze, gdy obowiązywały trzy lata gimnazjum?
Źródło: gov.pl