Lifestyle.Lelum.pl > Plotki i gwiazdy > Paris Jackson w odważnej kampanii reklamowej
Marzena Siarkiewicz
Marzena Siarkiewicz 01.08.2018 13:17

Paris Jackson w odważnej kampanii reklamowej

Paris Jackson
Fot. Instagram/ @parisjackson

Paris Jackson to 20-letnia córka Michaela Jacksona. Jej życie osobiste nie było usłane różami, ale ta wyszła z niego obronną ręką i z impetem weszła w świat mody. Szokuje i prowokuje tak jak ostatnia kampania z jej udziałem. Zapraszamy do lektury.

Paris Jackson za nic ma utarte normy i konwenanse. Idzie przez świat przebojem i motywuje nastolatki do walki o swoje przekonania. Ma zbudowany autorytet, bo udało jej się wyjść na prostą, mimo dramatów, jakie ją spotkały. Na Instagramie obserwowana jest już przez ponad 3 mln osób.

Paris Jackson – córka Michaela Jacksona

Paris Jackson jest dzieckiem Króla Popu, Michaela Jacksona i dermatolog, Deborah Jeanne Rowe. Na świat przyszła 3 kwietnia 1998 roku. To drugie dziecko Jacksona, ale pierwsze płci żeńskiej. Michael bardzo skrzętnie ukrywał swoje dzieci przed światem mediów i paparazzi. Głośno było o ich chodzeniu w maskach i spuszczonych głowach. Ikona muzyki pop wiedziała jednak, co robi. Jak przyznała sama Paris, jego postawa była słuszna. Jackson zbudował nawet park rozrywki – legendarny „Neverland” na swoim ranchu w Kalifornii, aby jego dzieci mogły, jak najdłużej rozkoszować się dzieciństwem i błogimi chwilami.

– Teraz rozumiem, dlaczego nasz ojciec chciał, by nasze twarze były zasłonięte. Kiedy wychodziliśmy bez niego, nie zakładaliśmy masek i byliśmy nierozpoznawalni –  powiedziała Paris w wywiadzie dla Oprah Winfrey. – Dzięki niemu mieliśmy prawdziwe dzieciństwo. Ojciec powiedział nam, że tak naprawdę nigdy nie miał dzieciństwa. Kiedy inne dzieci się bawiły, on tkwił w studio i nagrywał piosenki. Chciał, byśmy mogli się bawić – dodała.

Michael Jackson – ojciec

Warto zwrócić uwagę na fragment wywiadu, udzielonego Rolling Stone, w którym Jackson wyznaje, jakie wartości zaszczepił w niej ojciec. Z tego, co mówi, rysuje się obraz Króla Popu, który na pierwszym miejscu stawia szczęście, na drugim sukces.

Ojciec powtarzał mi, że jeśli chcę być większą, niż on, to potrafię. Jeśli wcale nie chcę osiągnąć sukcesu, to też mogę. Chciał, tylko żebym była szczęśliwa. W rzeczywistości wiedliśmy całkiem zwyczajne życie. Codziennie mieliśmy lekcje i musieliśmy się starać. Jeśli dobrze nam szło, w co drugi weekend mogliśmy wybrać kino, zoo albo cokolwiek jako nagrodę. Jeśli jednak źle się zachowywaliśmy, wtedy nie mieliśmy szans na te wszystkie rzeczy – opowiadała w wywiadzie dla magazynu Rolling Stone.

Oprócz Paris, Jackson ma także synów – Prince’a i Blanketa. Na kilka dni przed śmiercią miał wyznać, że jest biologicznym ojcem tylko tego ostatniego. Spekulacji na ten temat nie brakuje. Możliwe również, że próba samobójcza Paris mogła wynikać z faktu, że się o nich dowiedziała. Niezależnie od tego, czy dzieci zostały poczęte metodą in-vitro, czy nie, to Jackson był dla nich ojcem i przyjacielem. I tak został zapamiętany.

Paris Jackson – burzliwe życie nastolatki

Paris straciła ojca w wieku zaledwie 11 lat. Był rok 2009, znaleziono ciało Króla Popu. Wszystko wskazywało na to, że przedawkował on środki przeciwbólowe. Winowajcą miał być lekarz, sprawujący opiekę zdrowotną nad Jacksonem, Conrad Murrey. Został skazany na cztery lata więzienia, z czego odbył dwa. Świat stanął w miejscu, tysiące fanów na całym świecie pogrążyło się w smutku i żałobie. Co zatem miały powiedzieć dzieci Michaela? Lepiej nie myśleć. Paris skomentowała sprawę śmierci swojego ojca w następujący sposób:

– OK, straciłam jedyną rzecz na świecie, która miała dla mnie znaczenie. Idąc więc dalej, wszystko, co mnie spotka, nie będzie nawet w połowie tak złe, jak tamto. Więc jakoś to zniosę – wyznała w Rolling Stone.

Temat śmierci ojca, legendy i króla muzyki pop, wciąż jest w jej życiu obecny. Nie boi się mówić, co myśli o tym tragicznym wydarzeniu. To dobrze, że nie trzyma tego w sobie.

– Wiem, że to brzmi jak teoria spiskowa, ale wszyscy jego fani, wszyscy członkowie naszej rodziny wiedzą, że to zostało ukartowane. Wiele osób chciało jego śmierci – przekonywała w rozmowie. Nie podała jednak konkretnych nazwisk, które miałyby być odpowiedzialne za dramat Króla Popu.

Paris Jacskon – gwałt

Paris Jackson została zgwałcona w wieku 14 lat. Informacje takie pojawiły się w magazynie Rolling Stone. Mężczyzna, który dopuścił się tego czynu, opisywany był przez Paris, jako starszy i nieznajomy. Tak twierdzi Jackson. W wyniku przykrych wydarzeń w swoim życiu dziewczyna wpadła w depresję i podejmowała się prób samobójczych. Na szczęście wyszła na prostą. Nie oznacza to jednak, że straciła swój pazur. Można zwrócić uwagę, że Paris nadzwyczaj często udzielała wywiadów właśnie pismu Rolling Stone. Naszym zdaniem jest to całkowicie uzasadnione. Charakter magazynu i osobowość Paris bardzo ze sobą współgrają. Pismo zostało założone w 1967 roku i miało przekazywać wartości, zbliżone do tych, które reprezentowała idea hipisowska. Nazwa czasopisma pochodzi od tytułu utworu Boba Dylana – Like a Rolling Stone, co w polskim tłumaczeniu oznacza toczący się kamień nie porasta mchem.

Niestety wraz z upływem czasu pismo zaczęło się coraz bardziej komercjalizować, a dziennikarze w nim pracujący poczęli eksperymentować z używkami. Siedziba magazynu przeniesiona została z liberalnego San Francisco do rozchwytywanego Nowego Jorku, a tematyka artykułów coraz częściej nawiązywała do seksu, zamiast do hipisowskich idei. Nigdy nie przestało jednak dyktować trendów i wyznaczać nowych kierunków w kulturze i modzie. Magazyn ukazuje się po dziś dzień. Przestał być jednak dwutygodnikiem, a stał się miesięcznikiem.

Paris Jackson – sesja zdjęciowa

Paris wzięła udział w kampanii butów marki G.H. Bass & Co. Sesja jest odważna i drapieżna tak jak jej bohaterka. Ciało Paris pokrywa ok. 50 tatuażu. Jej styl kojarzy się z ruchem hipisowskim i wyzwoleniem. Nie raz pokazała już, że ma charakterek. Podczas gali rozdania nagród Video Music Awards, w skrócie VMA pojawiła się na scenie z nieogolonymi pachami. Dziewczyna ewidentnie kocha prowokować i inicjować dyskusje na ważne tematy społeczne. Sesja zdjęciowa, w której brała udział wykonana została przez Juergena Tellera. Któż to taki? To niemiecki fotograf, który odpowiedzialny jest za okładkę pierwszego numeru polskiego Vogue’aW 1990 roku stworzył okładkę do singla samej Sinead O’Connor, który do dziś określany jest jako kultowy. Mowa oczywiście o Nothing Compares 2U. Fotografował również dla brytyjskiego Vogue, a przed swoim obiektywem gościł takie sławy jak Kate Moss czy Anja Rubik.

Najszerzej komentowana jest jego współpraca z M. Jacobsem, której zwieńczeniem jest wydany w 2009 roku album Marc Jacobs Advertising 1998-2009. Jacobs znany jest ze swojej współpracy z Louis Vuitton, którego dyrektorem kreatywnym był przez wiele lat. To właśnie on wprowadził do marki, która słynęła z galanterii, ubrania. Duża ilość stresu związanego z pracą spowodowała, że projektant wpadł w alkoholizm. Na szczęścia udało mu się jednak wyjść z nałogu. Obecnie spełnia się przy pracy nad marką, sygnowaną własnym imieniem i nazwiskiem.

Sesja zdjęciowa Paris Jackson to efekt współpracy G.H. Boss z marką RE/DONE, która słynie ze wskrzeszania ubrań marki Levi’s w fabryce w Downtown. To tak w skrócie.

Levi’s – historia i ciekawostki

Firma Levi Strauss & Co założona została w 1853 roku na zachodzie USA. Niemiecko-żydowski imigrant Levi Strauss stoi za całym tym zamieszaniem. Wpadł on na pomysł na przedsiębiorstwo, które produkowałoby jeansowe, niezwykle wytrzymałe spodnie dla pracowników fizycznych, trudniących się budową Kanału Panamskiego. To był strzał w dziesiątkę. Jednak to tylko jedna wersja historii. Istnieją też takie, które mówi o tym, że przedsiębiorstwo szyło ubrania przede wszystkim dla osób, które poszukiwały cennego kruszcu. Był to przecież czas, gdy w Stanach Zjednoczonych szalała gorączka złota. Tak czy owak, projektował dla osób ciężko pracujących fizycznie. Ciekawie zaczęło się robić, kiedy do spółki dołączył krawiec, Jacob Davis. Davis był fanem marki i zwrócił uwagę, że wielu jego klientów skarży się na rozdzierające się kieszenie spodni.  Powiadomił o tym Straussa. Panowie weszli we współpracę, której efektem były pierwsze jeansowe spodnie z zastosowaniem nitów. Była to prawdziwa rewolucja.

W latach 30. firma wypuściła na rynek model z zamkiem błyskawicznym, jak również jeansy dla kobiet. Kilka dekad później spodnie Levi’s zaczęły pojawiać się na dużym ekranie. Nosili je m.in. Marlon Brando w Dzikim czy James Dean w Buntowniku bez powodu. Rozpętało się prawdziwe szaleństwo. Fanami brandu byli także Elvis Presley, Brigitte Bardot oraz Marilyn Monroe. Spot reklamowy marki pojawił się po raz pierwszy 1966 w Stanach Zjednoczonych, a jej ambasadorem został zespół Paul Revere and the Raiders. Głośno było także o okładce albumu zespołu The Rolling Stones z 1971 roku, którą zaprojektował Andy Warhol. Jej bohaterami były jeansy z niezapiętymi rozporkami. Teraz najciekawsze. Wyobraźcie sobie, że nitowane jeansowe spodnie przestały być chronione patentem już w 1890 roku. To właśnie wówczas zaczęły pojawiać się na rynku odzieżowym, takie marki jak Wrangler, Lee czy Evisu.

Jeszcze kilka słów o jeansach

Jeśli zastanawiacie się, z czego słynie ostatni brand, to spieszymy z odpowiedzią. To japońska firma produkująca, nic innego, jak właśnie jeansy. Została wspomniana w utworach wykonawców, takich jak Jay-Z, Gucci Mane, Lil Wayne czy The Game. W Japonii marka posiada ok. 65 sklepów. To zdecydowanie ważny gracz na rynku odzieżowym.

Paris Jackson – kampania reklamowa

Jak już wcześniej pisaliśmy, Paris Jackson wzięła udział w kampanii dwóch marek, które postanowiły połączyć swoje siły. Jedna to RE/DONE, która przywraca świetność starym modelom jeansow Levi’s, a druga –  G.H. Bass & Co, amerykański brand, który specjalizuje się w projektowaniu butów. Jego historia sięga 1876 roku. Nie będziemy się jednak teraz w nią zagłębiać, najwyższy czas, żeby przyjrzeć się zdjęciom z Paris Jackson w roli głównej. Jeżeli jednak chcielibyście osobny tekst o marce G.H. Bass, dajcie nam znać. Motywujecie nas do pracy.

Dajcie znać, co myślicie o zdjęciach. Jak podoba wam się sama kampania? Piszcie w komentarzach.

ZOBACZ TEŻ:

  1. Katy Perry – popularna piosenkarka przyznaje się do depresji
  2. Zayn Malik – były członek One Direction nowym ambasadorem Converse
  3. Jak poznać, czy przedawkowałeś kawę? 8 objawów

źródła: nazwydlafirm.com, wikipedia.pl, noizz.pl, onet.pl, natemat.pl, fakt.pl