Lifestyle.Lelum.pl Plotki i gwiazdy Dziecko wróciło z podstawówki ze sprawdzianem. Rodzice są oburzeni oceną nauczycielki
fot. unsplash.com/@ilumire

Dziecko wróciło z podstawówki ze sprawdzianem. Rodzice są oburzeni oceną nauczycielki

24 listopada 2019
Autor tekstu: Anna Frankiewicz

Dziecko do sprawdzianu z tabliczki mnożenia podeszło w stu procentach nauczone… tabliczki mnożenia. Najwyraźniej jednak ani uczeń, ani rodzice nie byli świadomi, że nauczycielce chodziło o coś zupełnie innego. Sprawdzian z matematyki, ku oburzeni rodziców, został oceniony na trzy, chociaż wszystkie udzielone odpowiedzi były prawidłowe.

Powiedzmy sobie szczerze, zazwyczaj kiedy dziecko dostaje tróję ze sprawdziany, jest to dosyć czytelny sygnał, że po prostu było do niego nieprzygotowane. Jednak w tym wypadku trudno przyznać nauczycielce rację , chociaż są osoby, które się z nią zgadzają. Czy jednak nauka matematyki naprawdę powinna polegać właśnie na tym?

Dziecko zostało ocenione niesprawiedliwie

Kiedy uczeń podstawówki wrócił do domu ze sprawdzianem, nie takiego wyniku spodziewali się rodzice. Doskonale wiedzieli, że ich dziecko bardzo dobrze znało tabliczkę mnożenia, jeszcze poprzedniego wieczora. Co w takim razie zmieniło się do sprawdzianu? W wiedzy dziecka, nic. Za to nauczycielka obrała niespotykany system oceniania.

dziecko

Zgodzilibyście się z taką oceną?

Każde zadanie rozwiązane było prawidłowo. Uczeń nie popełnił ani jednego błędu przy podawaniu wyniku, a jednak za każde zadanie dostawał tylko połowę możliwych do uzyskania punktów. Skąd ta rozbieżność? Okazało się, że nauczycielka o połowę obniżyła mu ocenę za to, że mnożył… w złej kolejności.

Nowe zasady matematyki

Jedną z pierwszych lekcji dotyczących mnożenia, jaką poznajemy w szkole podstawowej, jest to, że jest ono przemienne. To znaczy, że niezależnie czy zapiszemy działanie 2*8 czy 8*2 otrzymamy ten sam wynik. Jednak według tej nauczycielki, kolejność zapisu jest bardzo ważna. To właśnie za nią dziecko otrzymało ocenę prawie o połowę niższą.

O ile nieprawidłowy zapis odpowiedzi, czy też brak jednostek jest jak najbardziej czymś, na co trzeba zwracać uwagę, to naprawdę nie rozumiemy, dlaczego kolejność mnożenia miałaby być istotna.

ZOBACZ ZDJĘCIA:

dziecko

Przez takie przypadki krytykuje się system edukacji.

dziecko

Dziecko prawdopodobnie nie miało pojęcia, dlaczego ma mnożyć tak, a nie inaczej.

ZOBACZ TEŻ:

źródła: popularne.pl

Obserwuj nas w
autor
Anna Frankiewicz

Redaktorka działu lifestyle w lelum.pl Studentka polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim na specjalizacji medialnej. Interesuje się literaturą romantyzmu. Pisanie zawsze było jej pasją, którą rozwijała już od dzieciństwa. Dziennikarstwo jest karierą bliską jej sercu, chociaż nie wybrała tego kierunku studiów, by pracować nie tylko nad swoim warsztatem pisarskim, ale i pogłębiać miłość do Juliusza Słowackiego

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@lelum.pl
plotki i gwiazdy programy quizy